ilustracja przegládu najciekawszych kampanii społecznych realizowanych przez organizacje pozarządowe - ngo

5 kampanii społecznych, którymi warto się inspirować

Podczas spotkania organizacji pozarządowych i branży reklamowej DIY ekspertki i eksperci z organizacji pozarządowych zaprezentowali case study 5 różnych kampanii społecznych. Twórcy każdej z nich stawali przed innym wyzwaniem, a same kampanie wyróżniają się kreatywnością, skutecznością i kompleksowością.

#CzasNa Zakaz – ciekawy przykład bardzo skutecznej kampanii fundraisingowej Stowarzyszenia Otwarte Klatki, której celem był zebranie funduszy na… kampanię społeczną, lobbująca za delegalizacją hodowli zwierząt na futra.

 

“Pan Pytajnik” – kampania edukacyjna Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska powstała w ramach  programu Watchit! Przykład wprowadzania mało znanego tematu w grupie docelowej wychodzącej poza tradycyjnych odbiorców działań Sieci.

 

“Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – kreatywne,niestandardowe, nawet lekko prowokacyjne podejście do delikatnego tematu w kampanii 1% Fundacji Rak’n’Roll.

 

“Szukamy mamy” – kampania społeczna z nietypowym celem – rekrutacyjnym –  zrealizowana przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Wyróżnia się kompleksowością i wykorzystaniem synergii różnych taktyk i kanałów komunikacji.

 

“Marnując żywność – marnujesz planetę” – kampania Federacji Polskich Banków Żywności jest ciekawa szczególnie ze względu na wyzwanie kreacyjne – jak w przystępny sposób pokazać złożony, wielowątkowy problem społeczny i ekologiczny.

Posted in Aktualności, Uncategorized and tagged , , , , , , , , , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *