grafika spotkania DIY - organizacje pozarzádowe - NGO - o kampaniach spolecznych

Do It Yourself – NGO o kampaniach społecznych

Współorganizowana przez nas impreza DIY zgromadziła ponad 60 przedstawicielek i przedstawicieli organizacji pozarządowych. Były dyskusje, prezentacje oraz warsztaty tworzenia kampanii społecznych. Wraz z naszymi Partnerami z Forum Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych podsumowaliśmy tegoroczną edycję programu Watchit!

Warszawskie spotkanie, jakie odbyło się 25 października w Warsztacie Warszawskim, było ostatnim spotkaniem w ramach programu Watchit! Program ten, prowadzony przez FISE, miał na celu promocję bezpłatnego czasu antenowego, jaki organizacje pożytku publicznego mogą pozyskać w mediach publicznych na potrzeby swoich kampanii społecznych.

Zobacz podsumowanie wideo:

W tym roku Fundacja Głośniej była partnerem programu i współorganizatorką jego finałowej imprezy. Podobnie jak podczas wcześniejszych edycji Watchit!, spotkanie warszawskie miało szczególnych charakter, i wybiegało poza szkoleniowy format spotkań organizowanych w innych miastach w Polsce. Również wielkością – wraz z FISE w Warsztacie Warszawskim gościliśmy ponad 60 przedstawicieli organizacji pozarządowych i świata reklamy. Zgodnie z hasłem DIY – Do It Yourself – skupiliśmy się na praktycznej stronie projektowania i prowadzenia kampanii społecznych.

Agencje o kampaniach społecznych

Spotkanie zaczęliśmy dyskusją na temat współpracy organizacji pozarządowych z branżą reklamową i mediową. Wzięli w niej udział:

  • Izabela Rokit – Krześniak, dyrektor zakupu mediów z domu mediowego Zenith,
  • Franek Klebański, strateg z agencji reklamowej BBDO i
  • Jacek Pawlak z agencji TenPawlak&Company.

Dyskusję prowadził Krzysztof Alcer z FISE, koordynator projektu Watchit!

Potem, równolegle na dwóch scenach, rozpoczęły się prezentacje case study kampanii edukacyjnych i fundraisingowych.

Ida Labuda z Otwartych Klatek opowiadała o zbieraniu funduszy na kampanię #CzasNa Zakaz, lobbująca za delegalizacją hodowli zwierząt na futra.

Martyna Bójko z Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska przedstawił proces tworzenia spotu “Pan Pytajnik”. który powstał w ramach wcześniejszej edycji programu Watchit!, a poświęcony był dostępowi do informacji publicznej

Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll podzielił się doświadczeniami z bardzo kreatywnej (jak zwykle!) kampanii 1% “Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”.

Agnieszka Gadomska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce zaprezentowała kampanię “Szukamy mamy” – bardzo kompleksową, wykorzystującą szerokie spektrum taktyk komunikacyjnych.

Katarzyna Lipka-Szostak i Aleksandra Damentko z Federacji Polskich Banków Żywności, wraz z Janem Markowskim z agencji AdValue pokazali najnowszą kampanię przeciw marnowaniu żywności “Marnując żywność – marnujesz planetę”.

Case study prezentowanych kampanii można obejrzeć tu >>

Po prezentacjach uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztatach tworzenia kampanii społecznych – musieli zmierzyć się z dość abstrakcyjnymi tematami, a pomagali im w tym specjaliści branży reklamowej i komunikacyjnej.

Mamy nadzieję, że w podobnej, lub całkiem zmienionej formule spotkamy się również za rok.

Posted in Aktualności, Uncategorized and tagged , , , , , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *